جنبش راه سبز مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin کوروش - بزرگترین تمدن روی کره زمین ا یران
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
   RSS  Atom  |   خانه |   شناسنامه |   پست الکترونیک |  پارسی بلاگ
اوقات شرعی

بزرگترین تمدن روی کره زمین ا یران

تعطیلی وب لاگ پارسی بلاگ (شنبه 87/4/22 ساعت 10:56 عصر)

درود و سلام

 سلام فقط به ایرانی هایی که تاریخ و فرهنگ گذشتشون برایشان مهمه.

از آن جا که تخت جمشید در حال نابودیه و هیچ کسی هم براش مهم نیست.

و ما هم در مورد تاریخ قبل اسلام مطلب میدهیم

ما دیگه انگیزهای برای گفتن تاریخ گذشته ایران نداریم چون بزرگترین تمدن دنیا ایران و اثارش که ما میتونیم بهش افتخار کنیم در حاله نابودیه.

با این حساب ستونهایی پر قدرت تمدن ایران با نابودیه تخت جمشید لرزان شده به خاطر سد سیوند

این وب لاگ از این لحظه تعطیل میشود.

دیگه نظرات شما و پیامهای گروهی مدیران وب لاگه دیگه خوانده نمیشه

خداحافظ تا وقتی که ما از سالم موندن اثاره ایران اطمینان حاصل کنم

 

ان موقع میتوانیم اطلاع رسانی مفید کنیم



  • کلمات کلیدی :
  • نویسنده: هخامنشیان

  • نظرات دیگران ( )

  • اسکندر2 تخریب تخت جمشید (چهارشنبه 87/4/12 ساعت 9:54 عصر)

    سلام

    خلاصه میگم

     کاره نمیه تمام اسکندر مقدونی که نتوانست همه تخت جمشید را خراب کند الان داره عملی میشه و اسکندر الان در قبرش خیلی خوشحال شده.

    جدیدا که یکی از دوستان من که رفته بود گفت با چشم خودم ده ها گلسنگ دیدم.

     اشکالی نیست تا چند ده ساله اینده تبدیل به یک مشت خاک میشه تخت جمشید اشکالی نداره این مطلب است که میگم همش از گذشته نگید و تمدن گذشته ایران را به حال پیوند دهید که زنده بشه.

    حتما ظالم بودند سازندگان ان که الان باید تبدیل به خاک بشه.

    از جمله مقبره کوروش کبیر پیامبر خدا

    نظر من این نیست که ظالمند اما بی توجهی مردم اینو میگه

     

    همه عاملین این کار بی بوته اند



  • کلمات کلیدی :
  • نویسنده: هخامنشیان

  • نظرات دیگران ( )

  • نویسنده لیلا (یکشنبه 87/3/19 ساعت 3:25 عصر)

    لیلا حاج‌عابد

     

    زرتشت نخستین آموزگاری است که راستی و آرامش را برای ما به ارمغان آورده است ،هنگامی که از زرتشت سخن می گوییم نه به آن شوند که اورا به عنوان نخستین پیامبر جهان ستوده اند به آن می بالیم بلکه ما از زرتشت به عنوان بخش بزرگی از فرهنگ ایران یاد می کنیم .این اندیشه را می ستاییم؛چرا که خرد ، شادی وراستی  بنیان آن را پی می ریزد و اندیشه وگفتار وکردار نیک را در قالب اخلاقی که منشا دینی نداشته بلکه فرا تر ومقدم بر آن است به ما شناسانده است .< نیکی > را آن گونه تعریف می کند که کل جهان هستی و همه جانداران رافرا گیرد نه نیکی که خود خواهانه ویا تنها مختص انسان باشد وآن گاه که از خرد یاد می کند آن خردمندی را می ستاید که سراسر گیتی رافرا گیرد و سود رساند. زرتشت دارای چهره جهانی و شناخته شده است دانشمندان یونانی در پیشگاهش شاگرد وار زانو زده اند بیشتر اندیشمندان و فیلسوفان داخلی و خارجی از زرتشت و اندیشه و ی یاد کرده اند ،آنها زرتشت را مردی سترگ ویگانه ای بی مانند در تاریخ اندیشه گیتی و راست گویی بالا مرتبه وبی‌مانند و پیام آوری خردمند یافته اند که همه پرسش های مربوط به آیین زندگانی و خوشبختی انسان را نیک پاسخ می گوید.از فیثاغورث،ارستو،افلاتون گرفته تا هگل ونیچه ،برخی اندیشه های خود را از فلسفه ژرف و سرشار او گرفته اند ؛نیچه اندیشه ایی در گفتار زرتشت می بیند که جهش خرد تا به آستان زمین است ،اندیشه ایی که نظاره گر به سوی خیال های آسمانی و اثیری نیست بلکه با اصالت خاک و زندگی انسان هاست،زرتشت از دانش و بینش چنان ژرفی برخوردار  بود که جهان شرق تا غرب همه جا اوراحکیم خوانده اند. ولتر و دیدرو که مجذوب اندیشه زرتشت شدند به واسطه اندو خته های خود همواره در برابر کلیسای پاپ ،ادعایی داشته وسخن گو بوده اند ،سهروردی اندیشمند سده هفتم نیز به عنوان پیام آورحکمت ایران باستان در حکمت الاشراق از زرتشت با عنوان حکیم فاضل نام می برد و خود را زنده کننده حکمت ایران باستان معرفی کرده است ؛و نمونه های بسیار دیگر که ما در این جا برای به درازا کشیده نشدن کلام ناگزیریم آن ها را کوتاه کنیم . نیز برای ما جای خوشحالی است که ریچارشتراوس یکی از سمفونی های خود را به نام زرتشت ساخته ویا اپرای زرتشت ساخته ژان فیلیپ رامو در کهن ترین تیاتر جهان در سوئد اجرا شود و یا سال 2003/82خ به عنوان سه هزارمین سالگرد فرهنگ زرتشتی از سوی یو نسکو اعلام گرددو ده ها کتاب که توسط نویسندگان در رابطه با زرتشت واندیشه وی نوشته شده است و... در این نگارش کوتاه ما به  شرح مختصری از اندیشه اشو زرتشت در مورد ابعاد زندگی مادی و معنوی انسان می پردازیم که بن مایه های این اندیشه چون- خردورزی،شادمانی،تاکید برراستی، دا نش اندوزی ، صلح طلبی ،برابری زن و مرد، اندرز در پاکیزگی همه بعدی محیط زیست،نگهداری و پاسبانی از جانداران و پرهیز از قربانی کردن جانوران  سودمند –قابل ستایش  است و بازبینی فرهنگ کهن ایران زمین می باشدکه دلنشین است از ان رو که بر خاسته از سرزمین پهناورمان است با واژگانی پارسی وناب؛ یادگار دیر پای نیاکان ما و اندیشه های ان هاست



  • کلمات کلیدی :
  • نویسنده: هخامنشیان

  • نظرات دیگران ( )

  • عکسهای بسیار زیبا از ایران باستان (یکشنبه 87/3/19 ساعت 3:16 عصر)
    عکسهای مناسبی برای پیش زمینه رایانه هستند



  • کلمات کلیدی :
  • نویسنده: هخامنشیان

  • نظرات دیگران ( )

  • فقط تمدن ایران (سه شنبه 87/3/14 ساعت 7:8 عصر)

    سلام

    چیزی که تا حالا من شاهدش بودم این است که سایتی که به اعراب توهین کردند زیاده اما حق دارند.

    اما اخیرا اعرابی به پارس ها توهین کردند که این قابل تحمل نیست.

    به 3 دلیل

    1.اعراب هیچ تمدنی نداشتند با متصل شدن به تمدن ایران توانستند دنیا را بگیرند.

    2.اعراب هیچ دانشمندی در زمان خود نداشتند و افتخارشان دانشمندان ایرانی بوده

    3.امام صادق میگه مردانی از سرزمین پارس هستند که موقع ظهوره مهدی هنوز اسلام را رها نکردند و بیشتر یارانشان ایرانی هاست.

     



  • کلمات کلیدی :
  • نویسنده: هخامنشیان

  • نظرات دیگران ( )

  • حدود ایران هخامنشی (سه شنبه 87/3/14 ساعت 4:48 عصر)

    ایرانی که کوروش از خود به یادگار گذاشت این گونه بود ((بغاز داردانل ومدیترانه از مشرق . رود سند از شمال . قفقاز و دریای خزر ورود سیحون از جنوب و تا خلیج فارس و عربستان کشیده شده بود ))

     

     



  • کلمات کلیدی :
  • نویسنده:

  • نظرات دیگران ( )

  • زن ایرانی (شنبه 87/3/4 ساعت 11:12 عصر)
    « در این دوران؛ یعنی دوره مادرشاهی؛ حق فرمانروایی؛ حق قضاوت ؛ حق اداره امور خانواده ؛ و توزیع خورد و خوراک و آنچه زندگی بشر وابسته به آن بود ؛ همه در دست زن بوده است؛ مرد به شکار حیوانات می پرداخت؛ و از جنگل ها و مزارع مواد خوراکی به دست می آورد که آن را در اختیار مادرشاه می گذاشت تا بین افراد قبیله توزیع نماید. اختلاف نیروی بدنی که امروز بین زن و مرد مشهود است در آن رزوگار قابل ملاحظه نبود. این اختلاف نیروی جسمانی بعدها از لحاظ شرایط زندگی و محیط زیست پیدا شد. زن در این دوران از حیث بلندی قامت و نیروی جسمانی نه تنها دست کمی از مرد نداشت؛ بلکه به مقتضای طبیعت موجود کاملا نیرومند بود که می توانست ساعتهای درازی را به کارهای دشوار بپردازد؛ و به هنگام حمله دشمن به خاطر فرزندان و عشیره و قبیله تا سر حد مرگ مبارزه کند.»

     



  • کلمات کلیدی :
  • نویسنده: هخامنشیان

  • نظرات دیگران ( )

  • زن ایران باستان و رقص (شنبه 87/3/4 ساعت 11:9 عصر)

    در نقاط دیگر ایران مثل تپه های فارس در تخت جمشید ؛ و تپه ارسنجان و حفاری های چشمه علی در شهر ری و حفاری شوش آثاری از این قبیل به دست آمده که گاهی زنان را با لباس های زیبا در حال اجرای رقص می بینیم و نمونه این رقص ها هنوز در قسمت های جنوبی و مرکزی و غربی ایران متداول است. در حفاری های باستانی مجسمه هایی از زنان به صورت شاهزاده ؛  ملکه و الهه کشف شده که معرف وضع اجتماعی زن در آن روزگاران است.

     

     



  • کلمات کلیدی :
  • نویسنده: هخامنشیان

  • نظرات دیگران ( )

  • زن (شنبه 87/3/4 ساعت 11:8 عصر)

    وضعیت اجتماعی زن در ایران باستان

    توران شهریاری



  • کلمات کلیدی :
  • نویسنده: هخامنشیان

  • نظرات دیگران ( )

  • بزرگداشت کوروش بزرگ (شنبه 87/3/4 ساعت 11:0 عصر)
    بزرگداشت کوروش بزرگ

    شاه پیامبر ایران

    کوروش آسوده بخواب که فرزندان راستین تو ایران را از تازیان باز پس خواهند گرفت

    افسر سلطان  گل ، پیدا  شد از  طرف  چمن

    مقدمش  یا رب ، مبارک  باد  بر  سرو سمن

    خوش بجای خویشتن بود این نشست  خسروی

    تا نشیند  هر کسی اکنون به جای خویشتن

    تا ابد  معمور  باد  این خانه  کز  خاک  درش

    هر  نفس  با بوی  رحمن می وزد  باد  یمن

    خاتم  جم  را  بشارت  ده  بحسن  خاتمت

    کاسم اعظم کرد از او کوتاه ، دست اهرمن

    خنگ چوگانی  چرخت رام  شد در  زیر زین

    شهسوارا  خوش  بمیدان آمدی  گوئی بزن

    جویبار  ملک را   آب از  دم شمشیر  تست

    تو درخت عدل بنشان ،بیخ  بدخواهان بکن

    شوکت   پورپشنگ  و  تیغ  عالم  گیر    او

    در  همه  شهنامه ها  شد  داستان  انجمن

    گوشه  گیران  انتظار جلوه ی  خوش میکنند

    برشکن    طرف کلاه  و  برقع  از  رخ   برفکن

    واژه کوروش یعنی "خورشیدوار". کور یعنی "خورشید" و وش یعنی "مانند".ایرانیان کوروش را پدر و یونانیان، که وی ممالک ایشان را تسخیر کرده بود، ‌او را سرور و قانونگذار می‌‌نامیدند. یهودیان این پادشاه را به منزله مسح‌شده توسط پروردگار بشمار می‌آوردند، ‌ضمن آنکه بابلیان او را مورد تأیید مردوک می‌‌دانستند .

    آزادسازی یهودیان دربند و اجازه? بازگشت به اورشلیم توسط کوروش بزرگ

    کتاب اشعیا باب سیزده: اشوریان و بابل که فخر کلدانی هاست دیگر اباد نشود الی الابدتهی از سکنه بماند دیگر اعراب خیمه های خود را در انجا نزنند و چوپانها در انجا نزیند شغالها در قصور خراب و خالی ان بگردند و مار ها در امارات ان بخزند بدانید که ناجی بزرگ خواهد امد زیرا خداوند نظر عفو نسبت به یعقوب و فرزندان بنی اسرائیل دارد...اینها گوشه ای از پیشگویی های پیامبران یهود در رابطه با سقوط اشور و ظهور کوروش بود.

    کتاب اشعیا نبی باب 41 :سخنان مرا بشنوید کسی از مشرق می اید کسی را که همه او را مرد خدا  می دانند (منظور کوروش)؟ کجاست که او قدم ننهد؟ خداوند ملل را به اطاعت او در اورد و شاهان را به پای او افکند خداوند شمشیرهای انان را در مقابل او خاک وکمانهای انان را کاه کرد کسی که از شمال بر انگیختم، او از طلوع افتاب اسم مرا میستاید او ظالمان را لگد مال میکند چنان که خاک را برای ساختن اجر لگد میزنند و چنان که کوزه گر گل کوره را در هم میفشارد این است بنده مقرب من که دست او را گرفته ام برگزیده من که روح من نسبت به او با عنایت است من نفس خود را به او دادم و او راستی را برای مردمان اورد او داد انها ا براستی بستاند خسته نشود ونرود تا انکه عدالت را بر روی زمین بر قرار کند...در جایی دیگر خداوند در مورد کوروش چنین میگوید: او شبان من است و تمام مسرت مرا به اتمام خواهد رسانید. (کتاب اشعیا باب 44)

    ودر جای دیگر می اید: این اراده من است که در دست راست اوست تا به حضور وی امتها را مغلوب سازم و کمر های ظالمان را بگشایم و در ها را بر روی وی باز کنم و بدان که من همیشه پیش روی تو خواهم بود (خطاب به کوروش) جاهای ناهموار را هموار خواهم ساخت و... تا بدانی که منم خداوند یکتا که تو را به اسمت خواندم هنگامی که مرا نشناختی به اسمت خواندم و ملقب ساختم منم خدای یکتا و دیگر نیست جز من خدایی من کمر تو را بستم تا از مشرق افتاب تا مغرب ان بدانند که سوای من احدی نیست .(اشعیا نبی باب 45)

    و ندایی که به من میگوید

    گرچه شب تاریک است،دل قوی دار

    سحر نزدیک است...



  • کلمات کلیدی :
  • نویسنده: هخامنشیان

  • نظرات دیگران ( )

  •    1   2   3      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    هر بار قلم در دستم می شکند.
    آیا میدانید
    تخت جمشید گلسنگ زده
    تخت جمشید در حال نابودی خطر جدی است
    ما در ایران عرب نداریم
    سگ با صدای بلند عرب میکرد
    [عناوین آرشیوشده]
  •   بازدیدهای این وبلاگ
  • کل بازدیدها: 8779698 بازدید
  •   درباره من
  •   لوگوی وبلاگ من
  • بزرگترین تمدن  روی کره زمین ا یران
  •  دسته بندی یادداشت ها
  •   مطالب بایگانی شده
  •   اشتراک در خبرنامه
  •  

  •  لینک دوستان من

  •  لوگوی دوستان من







  • مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin vvvvvvvvvvvvvVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv جنبش راه سبز منتظری: پدر معنوی اصلاحات